ForsideAnmeldelserAnmeldelse: Sandberg Bluetooth Stereo Headset

Anmeldelse: Sandberg Bluetooth Stereo Headset

P1000087

Sandberg har sendt et nyt produkt på gaden, et trådløst bluetooth headset der kan bruges til både musik og kommunikation. På overfladen ser det ret anonymt ud, men er der tale om en ulv i fåreklæder?

Sandberg Bluetooth Stereo Headset kommer i en nydelig hvid emballage, der dog er ret anonym ligesom headsettet selv – i denne findes headset, USB kabel til opladning og en lille manual/guide.

Se vores unboxing og “hands-on” video af og med Sandberg Bluetooth Stereo Headset nedenfor.

[youtube id=”Lynm0kwA6lM” width=”600″ height=”350″]

Sandberg Bluetooth Stereo Headset kommer pt. kun i én farve og det er hvid. Selve headsettet er udført i mat plast, det virker ganske solidt – men er omvendt ikke specielt “lækkert”, hverken at se eller røre ved – ordinært må være et ret godt ord i den forbindelse. Headsettet er yderst kompakt og fylder ikke meget, ligesomvægten også er lav, til trods for at det er trådløst og dermed har et indbygget batteri. Headsettet er et “over-head” headset med en plastbølje, denne kan justeres trinløst og gøres dette afsløres at der er en metalbøjle inde bagved plasten – rigtig fint. På bøjlens underside er det beklædt med blød plast/gummi som gør at headsettet sidder fast på hovedet. Derudover giver det lidt polstring så man ikke får plast eller metalbøjlen direkte ned i hovedet.

P1000088

Selve ørebøfferne er ret små og er af “on-ear” typen, dvs. de sidder på øret og ikke omkring dette, heldigvis er polstringen tilpas blød, så de er ganske rare at have på, desværre slutter de bare ikke ret tæt omkring øret og en del af musikken vil derfor “forsvinde” inden den når øret. Ørebøfferne giver mig flash-back til 90’erne hvor disc og walkman’en blev leveret med hovedtelefoner med en stålbøjle og nogle ørebøffer der umiskendeligt ligner disse – retro eller kikset? Det må være op til den enkelte… Udover at være en tand for små efter min smag, sidderne ørebøfferne nu ganske godt på mine ører og de hverken strammer eller presser mod øret eller hovedet når man benytter headsettet.

P1000090

På den ene ørebøf er selve kontrolpanelet placeret, her tændes/slukkes Sandberg Bluetooth Stereo Headset, ligesom det er muligt at skifte nummer og justerer volumen. Dette virker i de fleste musik-relaterede apps, bl.a. Spotify og TDC  Play på Android. Når man tænder og slukker fortæller en kvindestemme at enheden nu tændes eller slukkes, ganske smart! Forsøger man at skrue mere op end det er muligt, vil man blot blive mødt af en advarsels tone.

P1000091

Selve forbindelsen og opsætningen er super enkel, parring sker hurtigt sammen med eksempelvis en smartphone eller tablet og man er klar til både at lytte til musik og snakke håndfrit. Det indbyggede batteri skulle give omkring 8 timers batteritid og opladning sker nemt og bekvemt via USB kablet og en PC eller Mac, alternativt via en USB -> 220 volt adapter hvis man har en sådan i forvejen.

Lydmæssigt er Sandberg Bluetooth Stereo Headset faktisk helt godt med, de klarer alt fra musik, film og tale i fornuftig kvalitet. Lyden er rimelig detaljeret, måske dog en kende “ulden” og på trods af de små dimensioner er der rent faktisk en fin bund/bass i dem, hvilket gør dem yderst velegnede til både musik og film.

Der findes rigtig mange headsets, med og uden kabler og i forskellige størrelser og udformninger, men med Sandberg Bluetooth Stereo Headset får man virkelig noget for pengene. For 399,- får man et sæt stereo hovedtelefoner, trådløse endda, med volumekontrol mv. direkte på ørebøffen. Designet er nydeligt, uden at være nyskabende og/eller specielt ophidsende – og man får en glimrende lyd til både musik og film, hvilket gør Sandberg Bluetooth Stereo Headset perfekt sammen med en smartphone eller tablet, hvad enten man er derhjemme, i sommerhuset, i bilen eller lign. Med Sandberg Bluetooth Stereo Headset og en tablet er der ro på bagsædet på familieturen og man slipper for at høre på “Angry Birds” eller “Lille Nørd” hele vejen til svigerfamilien i den anden ende af landet.

Sandberg Bluetooth Stereo Headset er et rigtig fornuftigt produkt, det lover ikke mere end det kan holde og giver god valuta for pengene!

Vejledende pris: 399,-

Find forhandler og den bedste pris på Sandberg Bluetooth Stereo Headset