ForsideAnmeldelserAnmeldelse: The Other Woman (Blu-ray)

Anmeldelse: The Other Woman (Blu-ray)

the_other_woman

Tøsefilm er bestemt ikke en mangelvare på markedet, og selvom plottet måske er en kæmpestor kliché eller roder rundt med nogle simple handlinger, så formår disse film at lokke tusindvis af kvinder ind i biografmørket. Generelt er der så mange på markedet, at man efterhånden har et kæmpe arsenal af kedelige og hurtigt glemte produktioner, og det er efterhånden en undtagelse, hvis det ender ud med en seværdig film. The Other Woman starter ud med et nytænkende plot, men ender desværre i en kedelig klichésuppe.

Vi følger den dygtige forretningsmand Mark (Nikolaj Coster-Waldau), som lever det lækre liv med villa, Volvo og vovhund. Hans kone Kate (Leslie Mann) elsker ham højt, men han har en hemmelighed bag ryggen på hende. Han har nemlig en elskerinde ved navn Carly (Cameron Diaz) – de bliver dog hurtigt venner i samme sag mod manden, som har ødelagt deres liv og inden længe teamer de op med endnu en elskerinde ved navn Amber (Kate Upton), som alle tre brygger den vildeste hævnaktion sammen.

Dette er en vaskeægte tøsefilm med en sludder for en sladder om hårprodukter, dumme mænd og tøjkriser – dette fylder desværre meget i denne produktion og der er ikke overladt meget til mandens underholdning. Det hjælper en forførende Kate Upton heldigvis på, men underholdningsmæssigt er der langt i mellem gevinsterne. Nicki Minaj er utroligt nok blevet tildelt en birolle i filmen, og hendes rolle er blot at vimse rundt med hendes gigantiske røv og være irriterende – job well done! Leslie Mann overspiller virkelig sin karakter og det bliver en smule for meget i længden. Personligt har jeg altid godt kunnet lide hendes attitude i komediegenren, men i denne film har instruktøren godt nok skruet alt for meget op for hendes dumrian-attitude, hvilket gør, at hun egentlig mister sin originale charme.

Handlingen er præget af et kedeligt tempo i hele udviklingen, og karaktererne i selve plottet er ganske uinteressante og utroligt overspillet. Der går utroligt lang tid før handlingen reelt set kommer ind på sporet af, hvad kernen af det hele er. Hævnen mod manden, som har været utro med alle tre piger i hovedrollerne, er uden tvivl det sjoveste i hele filmen, da der bliver vist diverse små hævntogter gennem en hyggelig, morsom montage med en passende Cindy Lauper-sang i baggrunden. Dog er visse af hævnmotiverne en smule klichéprægede – f.eks. afføringsmiddel-tricket er en tro kopi af Jim Carreys hævn over Jeff Daniels i Dumb & Dumber fra 1994. Der er en tydelig mangel på underlægningsmusik i de fleste scener, og det gør egentlig, at mange af scenerne bliver alt for langtrukne og dialogprægede. Dialogen er yderst forkvaklet og tåkrummende i utroligt mange scener, og det er lidt en skam, når hele filmen virker til at være drevet af de heftige samtaler mellem Diaz og Mann.

Nikolaj Coster-Waldau passer perfekt ind i filmen som storcharmøren, der har kvindetække udover alle grænser – han virker som den største douchebag og han passer perfekt ind i sin rolle. Hans uvidenhed omkring alle de ting, som han bliver udsat for af kvinderne, bliver fornemt portrætteret af ham, og det er en sand fornøjelse at se en dygtig dansker i Hollywood.  Filmen virker til at have svært ved at finde sit fokus, og hvis den så endelig kommer ind på det rigtige spor, så ender filmen med at køre af sporet kort efter. Det er lidt en turbulent film, som på trods af det langsommelige tempo formår at være en rodekasse uden decideret, narrativt sammenhæng.

Samlet set byder The Other Woman ikke rigtig ind med noget nyt og originalt, men fortæller i stedet for en lille kedelig anekdote om tre kvinders hævn mod en mand. Den har sine få øjeblikke, og kemien mellem de tre hovedpersoner fungerer også ret godt ind i mellem, men overordnet set er der ikke nok brændstof på denne film til at den kan leve op til forventningerne.

På bonusområdet finder man et par sjove, fraklippede scener samt nogle forlængede scener, som dog ikke byder ind med det helt store underholdningsniveau. Udover dette er der desværre nærmest kun nogle få trailers og et galleri fra filmen – dette er en smule under middel af, hvad niveauet normalt er på almindelige udgivelser.

Release: 18-09-14 på DVD og Blu-ray.
Find forhandler og den bedste pris på The Other Woman

The Other Woman Trailer