Hos ROCCAT mener man at det er på tide at man tager deres position på gaming til et nyt niveau og det er ved at levere noget som alt deres gaming udstyr kan bruges til. Spillet, som deres ROCCAT Gaming Studios allerede er fint i gang med, hedder Sick City og det vil være muligt at være med i alpha-testing allerede til sommer.

Sick City er et spil, der foregår i en post apokalyptisk verden, hvor det gælder om at alliere sig med squads og så ellers battle det ud. I henhold til ROCCAT er det et spil, som blander elementer fra en masse populære spil og genre til at levere et Real Time Tactical Combat spil.

Gameplay i Sick City er angiveligt et moderne twist af i forvejen kendte genre, hvor man forbinder taktiske elementer fra spil som Commandos med den direkte action man har i Company of Heroes. På toppen af det hele vil karakterne være inspireret fra Warcraft 3s heroes og egenskaber.

Hvad enten man kan lide den art style, som Sick City har, så kommer man ikke uden om at det virker som et friskt pust og det virker ret unikt, så det bliver spændende at se det blæst op på skærmen.

Denne blanding gør Sick City til en unik spiller på markedet, men det er ikke ROCCAT som spiludvikler, der skal drive spillet til en succes. Producenten har en vision om at det skal være et stærkt community, der gør at Sick City bliver til en succes og dette skal ske ved at udviklere og spillere kan have en tæt dialog omkring de elementer spillet byder på. ROCCAT drager paralleller med deres Sova tastatur, som de udviklede i tæt dialog med fællesskabet og konverterede gamernes ønsker til et reelt produkt. Det er det samme de ønsker at gøre her og det lyder interessant. Den direkte feedback ROCCAT får fra spillet og spillerne vil de naturligvis udnytte til også at levere bedre udstyr, så det kan være det bliver en win-win.