ForsideAnmeldelserAnmeldelse: Tarzan (Blu-ray)

Anmeldelse: Tarzan (Blu-ray)

Tarzan_BD_3D_dk

Det bliver vel nærmest ikke mere klassisk end Tarzan. Selvom der naturligvis kan drages paralleller til Mowgli i junglebogen, er Tarzan en mere voksen karakter og historisk set en stærk jæger, der ikke er bleg for at nedlægge både krokodiller, kæmpegorillaer og hvide jægere i junglen. Transitionen til Disneys univers er i den sammenhæng ganske spændende, da mange af de mere actionprægede elementer ved Tarzan måtte tages ud af universet. Det skal med de samme være sagt at historien er – i kontekst med resten af klassikerne – middelmådig og følger formularen for den slags film lidt for slavisk, hvilket i sidste ende gør Tarzan ret forudsigelig.

Til gengæld er persongalleriet ekstremt velfungerende og underholdende og de planlagte dramatiske sekvenser er nok til at holde de voksne på stolekanten, men uden de yngste bliver tabte – perfekt til familiefilm. Samtidig er de mere følelsesladede passager også godt fortalt på en måde så de stadig er ganske rørende, men uden det kammer over og bliver sentimentalt. Tarzans helt store styrke er dog den visuelle del. Den er virkelig forrygende flot lavet. Blandingen af computeranimation og klassisk tegning fungerer fantastisk sammen på en måde som er virkelig dragende. Bevægelserne er naturlige, realistiske og junglen tager sig fantastisk og farverigt ud. Det er simpelthen bare flot så selvom man måske ikke kan lide historien bør man unde sig selv at nyde de visuelle lækkerbiskner.

Som på de fleste af Disneys Blu-ray opdateringer af deres gamle klassikere er der spækket med ekstramateriale som nok skal kunne udfylde de flestes smag

Tarzan rager op som en af de bedste film lige under de absolutte perler. Den lidt for skabelon-agtige historie trækker ned, men her er helt klart tale om en visuel lækkerbisken, der samtidig er fyldt med mindeværdige figurer samt følelsesladede og dramatiske scener. Helt klar et kig værd.

Release: 03-10-13 på Blu-ray
Find forhandler og den bedste pris på Tarzan

Tarzan Trailer