tirsdag, maj 7, 2024
ForsideNyhederComputerPressemeddelelse: HP lancerer den første PC i ægte læder

Pressemeddelelse: HP lancerer den første PC i ægte læder

Det kan godt være man skabte røre i markedet da man lancerede den første aluminiumslaptop, der kom på markedet, men nu er tiden kommet til at et helt nyt materiale skal indtage positionen som værende premium foretrukne. Om ambitionsniveauet hos HP er helt så højt er svært at vurdere, men i hvert fald lancerer de nu en helt ny Spectre Folio med en unik overflade i ægte læder, der kan fås i cognacbrun og bordeaux-rød. En computer, der er ligeså meget for dem der går op i æstetik såvel som teknik og hestekræfter. Det unikke design gør den samtidigt til en hybrid/konvertibel PC, der både kan bruges som bærbar som tablet.

HP lancerer den helt nye enhed under navnet HP Spectre Folio og med den vil de sætte helt nye standarder for innovation og kvalitet inden for PC-kategorien. Den er den første af slagsen og den ser også ret unik ud – faktisk på den gode måde. Om læder er noget, som vil falde i enhvers smag er nok tvivlsomt, men det giver bestemt folk mulighed for at skille sig ud.

HP Spectre Folio i ægte læder er lige dele smuk som funktionel og da skærmen kan flippes hele vejen rundt, indmaden er den nyeste teknologi, så er der både kraft og saft. Samtidigt er HP Spectre Folio bygget til folk på farten og den holder strøm i op til 18 timer på en opladning. Det må siges at være en bedrift i sig selv, der er værd at vurdere.

“HP Spectre Folio er en gentænkning af PC’en, der rammer en balance mellem luksuriøst design og avanceret teknik,” siger Stig H. Myklebust, Director & General Manager, Nordic Retail. “I HP arbejder vi hele tiden på at innovere PC-kategorien ved at udvikle nogle af verdens mest spændende enheder. Det gør vi bl.a. ved at lytte til vores kunders behov og udnytte vores kompetencer inden for design og teknik til at sætte nye standarder for branchen.”

Der er altså trods det smukke ydre ikke gået på kompromis med ydelsen og hardwaren er bygget op omkring et af de mindste bundkort på markedet med 8. generations Intel Core i5 og i7 processorer, ganske vidst i Y-serien. Det innovative termiske design sørger for at de indre komponenter forbliver kølige uden brug af blæsere, hvorfor der er tale om en ret kompakt enhed, der trods størrelsen alligevel kan fås med op til Core i7, 16 GB RAM og 2 TB SSD samt en 4K UHD skærm.

Pris og tilgængelighed

Det vil være muligt at foretage forudbestille HP Spectre Folio fra den 1. oktober, 2018, på HP.com
HP Spectre Folio forventes at være tilgængelig i Cognac brun med en Intel® Core ™ i7-processor til en startpris fra 15.999DKK i november.

• HP Spectre Folio forventes at være tilgængelig på HP.com i Cognac brun med en Intel® Core ™ i5-processor til en startpris fra 14.999 DKK i november
  • HP Spectre Folio forventes at være tilgængelig på HP.com i Cognac brun med en Intel® Core ™ i7 processor og LTE til en startpris på fra 16.999 DKK.
  • HP Spectre Folio i Bordeaux Burgundy forventes at være tilgængelig i slutningen af december.
  • HP Spectre Folio med 4K-panelet forventes at være tilgængelig i slutningen af december.
  • HP Spectre Folio Pouch og HP Spectre Folio Sleeve forventes at være tilgængelig på HP.com i november for henholdsvis 449 DKK og 599 DKK.