torsdag, maj 2, 2024
ForsideNyhederComputerPressemeddelelse: HP lancerer næste generation af kraftfuldt gamingudstyr i OMEN- og Pavilion-serien

HP introducerer næste generation af kraftfuldt gamingudstyr i den populære OMEN- og Pavilion-serie, der er designet til at hjælpe gamere til i at nå deres fulde potentiale og få mest muligt ud af deres gaming.

HP Inc. en række nye produkter i deres OMEN- og Pavilion-serie, der er designet til at hjælpe alle gamere med at nå deres fulde potentiale ved at flytte grænserne for, hvad en gaming computer kan præstere. Gamere har brug for den rette teknologi for at få mest muligt ud af deres spil, og med det nye OMEN og Pavilion line-up tilbyder HP netop dette.

Fordelene ved gaming har vist sig at være mange, særligt i disse usædvanlige tider, hvor folk bruger mere tid derhjemme. Gaming er ikke kun underholdning, men bruges også til afslapning og socialt sammenværd, der hjælper med at sikre godt mentalt velfærd. 80 % er enige om, at det at spille videospil giver en tiltrængt pause i disse hidtil usete tider. Spillere henvender sig samtidig også til spilfællesskaber for at få support. 33% af de europæiske spillere siger, at de følte deres spilfællesskab var forbedret under COVID-19 nedlukningen.

”Nu, mere end nogensinde før, bruges gaming som et redskab til underholdning, afslapning og til at opretholde sociale forbindelser,” siger Judy Johnson, direktør for Gaming og Esports, HP Inc. ”HP fortsætter med at flytte grænserne for, hvad der er muligt inden for gaming ved at udvikle innovative produkter og funktioner, der findes i vores store portefølje af gaming-udstyr og supportsystemer gennem OMEN Command Center.”

HP OMEN 15 Laptop

Den seneste version af OMEN 15 er skabt til indlevelse og designet til at understøtte gamere, der ønsker den bedste ydeevne og grafik. OMEN 15 fås i farverne ’Mica Silver’ og ’Shadow Black’ og med muligheden for at integrere RGB-lys i tastaturet. Øvrige features er:

• Ekstrem performance: OMEN 15 tilbyder op til NVIDIA® GeForce® RTX 2070 Super med Max-Q Design grafik og op til 10. Gen Intel® Core™ i7- H-serie eller AMD Ryzen™ 7 H-serie computerprocessor. Enheden kan samtidig konfigureres med op til 32 GB DDR4 RAM og 1 TB PCle SSD lagerplads.
  • Betagende grafik: OMEN 15 er udstyret med en 15.6” skærm, der kan konfigureres med op til OLED, UHD 120 Hz eller FHD 300 Hz og NVIDIA G-SYNC™ teknologi, der minimerer flimmer, hakken og inputforsinkelser under gaming.
  • Topklasse køleteknologi: OMEN 15 er udstyret med den første IR thermopile sensor i en gamer-laptop, med henblik på at optimere køleeffektivitet, opretholde vedvarende, men lav blæserlyd og maksimere performance gennem OMEN Command Center.
  • OMEN Command Center opdateringer: OMEN Command Center tilbyder nu en indstilling, der gør det muligt at indstille grafikken, med henblik på at optimere batteritiden ved f.eks. arbejde, medieforbrug eller andre mindre tunge opgaver. OMEN 15 kan derved tilbyde op til 12,5 times batteritid.

HP Pavilion Gaming 16

Den nye Pavilion Gaming Laptop er udstyret med en 16” skærm og er designet til at understøtte flere forskellige formål, herunder gaming, videoredigering, udvikling af content eller mere almindelige arbejdsopgaver. Enheden kan konfigureres med op til 10. Gen Intel® Core™ i7 computerprocessor og op til NVIDIA® GeForce® RTX 2060 med Max-Q Design grafik. Hertil kan HP Pavilion Gaming 16 konfigureres med op til 144 Hz (1080p) opdateringshastighed og er den første Pavilion enhed, der er understøttet af OMEN Command Center.

OMEN Accessories

I forlængelse af de to nye gamer-laptops, lancerer HP en række nye accessories i deres OMEN-serie, herunder to nye gamermuse og dets første in-ear headset i serien. Produkterne er udviklet til at understøtte og forbedre gaming-oplevelsen.

• OMEN Vector Mouse er en gamermus i Esports kvalitet, der er udstyret med OMEN Radar 3 sensorer og tilbyder op til 16.000 dpi med 99 % nøjagtighed, 400 IPS acceleration og selvkalibrering. Musen er desuden understøttet af OMEN Command Center med mulighed for at tilpasse indstillinger og styre RGB-lys.
  • OMEN Vector Essential Mouse er en let og holdbar gamermus, der er udstyret med OMEN radar 1 sensorer og tilbyder op til 7.200 dpi. Musen er desuden understøttet af OMEN Command Center med mulighed for at tilpasse indstillinger og styre RGB-lys.
  • OMEN Dyad Earbuds er det første in-ear headset i OMEN-serien. Headsettet er udstyret med Dual-Driver teknologi, der giver en kraftig og balanceret lyd, der gengiver både de høje og lave toner, og sikrer en fordybende lydoplevelse ved gaming. Headsettet kan indstilles i tre forskellige størrelser og kommer med fire forskellige propper, hvilket sikre optimal komfort og tilpasning.

HP X24c Gaming Monitor og HP X1000 Wireless Gaming Headset

Udover en række nye accessories i OMEN-serie, introducerer HP en ny gamerskærm, ved navn HP X24c Gaming Monitor, og et nyt trådløst gamerheadset, ved navn HP X1000 Wireless Gaming Headset.

• HP X24c Gaming Monitor er en curved gamerskærm, der kommer i Full HD, AMD FreeSync™ med 144Hz opdateringshastighed og 4 millisekunds responstid for at skabe en fordybende skærmoplevelse.
  • HP X1000 Wireless Gaming Headset er et trådløst headset designet til gaming, der sikrer op til 20 timers trådløs batteritid, tykke og behagelige ørepuder og en overbevisende 7.1 virtual surround sound lyd. Headsettet er desuden understøttet af OMEN Command Center, der gør det muligt at indstille og tilpasse headsettet efter behov.

Billeder af de nye produkter kan findes her. http://www.omen.com

Yderligere informationer om OMEN og dets produktportefølje af gaming PC’er, skærme og accessories kan findes her: www.omen.com.

Pris og tilgængelighed:

• OMEN 15 (Intel) forventes at være tilgængelig i august til en pris fra 9.999 DKK.
  • OMEN 15 (AMD) forventes at være tilgængelig i august til en pris fra 9.999 DKK.
  • OMEN Dyad Earbuds forventes at være tilgængelig i september til en pris fra 599 DKK.
  • OMEN Vector Mouse forventes at være tilgængelig i september til en pris fra 699 DKK.
  • OMEN Vector Essential Mouse forventes at være tilgængelig i september til en pris fra 399 DKK.
  • Pavilion Gaming 16 forventes at være tilgængelig i august til en pris fra 7.999 DKK.
  • HP X24c Gaming Monitor forventes at være tilgængelig i september til en pris fra 2.499 DKK.
  • HP X1000 Wireless Gaming Headset forventes at være tilgængelig i august til en pris fra 899 DKK.