mandag, maj 13, 2024
ForsideAnmeldelserComputer tilbehørPresseMeddelelse: SteelSeries lancerer Arctis Pro-serien

PresseMeddelelse: SteelSeries lancerer Arctis Pro-serien

SteelSeries er på vej med en banebrydende opdatering af deres gaming headset serie, navnlig Arctis Pro. Der er i denne omgang fokus på mere lydkvalitet, idet de nye SteelSeries Arctis Pro er med Hi-Res audio til gamerne verden over og serien består indledningsvist af tre modeller, nemlig Arctis Pro, Arctis Pro + GameDAC og Arctis Pro Wireless. Det er blevet tid til at opgradere den lydmæssige oplevelse for gamere verden over og her mener SteelSeries at kunne bringe noget på bordet ved blandt andet at tilbyde en særligt udviklet GameDAC, Hi-Fi lydkvalitet og ellers de kendte features fra Arctis serien, såsom et fedt design og god komfort.

“I de seneste år er der sket kæmpemæssige spring inden for grafik og monitors til gaming – det er på tide at lyden følger med” fortæller Ehtisham Rabbani, administrerende direktør for SteelSeries. Han fortsætter “Arctis Pro er en kompromisløs serie til gamere, der både vil have Hi-Res, Hi-Fi og fremragende gaminglyd – alt sammen pakket ind i et Red Dot-prisvindende design.”. Med det for øje tyder det på at SteelSeries løfter gaming lyd til et endnu højere niveau. Designet har også altid været en vigtig parameter for SteelSeries og deres produkter er også nogle af de flottere på markedet. Det bliver interessant at se om lydkvaliteten imponerer og overrasker positivt når alt kommer til alt.

Arctis Pro + GameDAC

Sædvanligvis anvender USB-headset til både PC og PS4 en DAC (Digital to Analog Converter) af lav kvalitet og dette postulerer SteelSeries nu skulle være slut med deres GameDAC enhed, der sørger for Hi-Fi kvalitet (96 kHz/24-bit) uden downsampling og med en lav harmonisk forvrængning på -90dB (THD+N).

Den nye GameDAC er udstyret med et OLED-display, der gør det nemt at justere indstillingerne på farten og vælge den rigtige ChatMix-balance, således at man som bruger kan tilpasse lyden afhængigt af om man spiller med venner eller alene.

Arctis Pro Wireless

For dem der dog foretrækker den trådløse forbindelse er der også godt nyt for ligesom der i sin tid blev introduceret dobbelte batterier med det kendte Wireless H headset fra SteelSeries, så er dette nu igen tilfældet med Arctis Pro Wireless. Der er en kraftig trådløs forbindelse til at sikre lydkvalitet og stabilitet, men samtidigt kan man skiftevis spille med op til 10 timers batteritid per batteri. Det vil sige det ene batteri når ikke at blive tømt, førend det næste er ladet op.

Arctis Pro produkterne er tilgængelige fra nu og vil komme i tre forskellige udgaver som nævnt, Arctis Pro (1.499 DKK), Arctis Pro + GameDAC (2.099DKK) og Arctis Pro Wireless (2.599 DKK).