fredag, maj 3, 2024
ForsideReviewsReview: LG BL40

Review: LG BL40

Mobil.nu har anmeldt LG BL40, en af topmodellerne i “Chocolate” serien som skiller sig ud ved at have en kæmpe skærm.

Mobil.nu skriver bl.a.:
Kameraet til videooptagelse optager i formater op til 640 x 480 pixel, og det er flot af en mobiltelefon, men inkluderer underligt nok ingen formater, der passer til den brede, udstrakte skærm. For skal man vise en film, man selv har optaget, direkte på skærmen, skal man klikke den op til udstrakt format, for at den skal fylde hele skærmen. Og det undgår man helst, eftersom det gør, at proportionerne bliver helt forvredne og forkerte.

Stor skærm er mindre
Det er faktisk kun med den forhåndsinstallerede lille filmtrailer, at vi ser film med skærmens eget format 21:9. Der følger Windows-software med til at konvertere eventuelle film, man har på sin computer, så de kan vises på telefonen. Problemet er dog, at film, du for eksempel køber på DVD, ikke altid er i formatet 21:9. En hel del af de nyeste film fra Hollywood leveres på DVD i begge formater, men langt fra alle. Skal man se en film på telefonen og virkelig fylde hele skærmen, indebærer det altså en hel del forhindringer på vejen, inden man når frem til målet. Så kan man jo også spørge sig selv, om telefonen duer til film. ”Vil man se på film i denne telefon, er man dum i hovedet”, som en af vores gode venner fra DVD-forretning i København udtrykte det. Der er noget rigtigt i den påstand, for skærmen er ikke så stor, som tommerne antyder. Grunden er helt enkelt, at måden til at angive størrelse i tommer er gunstig for aflange skærme, og det betyder, at for eksempel en iPhone-skærm på 3,5” reelt har større skærmflade end BL40-skærmen på 4,01”. Man begynder altså at mistænke, om ikke det underlige skærmformat er for at få tommerne op over 4. Så er det en dum idé, og fordelene ved formatet, når man bruger telefonen, er meget begrænsede.

Klik her for at læse hele anmeldelsen af LG BL40 på Mobil.nu
Klik her for at finde den bedste pris på LG BL40

Kilde: Mobil.nu