ForsideAnmeldelserAnmeldelse: Betasphere HR-700 Twist

Anmeldelse: Betasphere HR-700 Twist

160972_01

Det kan ofte være praktisk at have en mobil højttaler, der kan forbindes til stort set alle ens musikenheder. På denne måde kan man nyde sin musik mens man rejser, griller udenfor eller på anden vis skal transportere musikken med sig. Twist HR-700 går efter netop at muliggøre dette.

Den aflange æske indeholder Twist HR-700, USB-ladekabel, AUX-kabel og brugervejledning.

Se vores unboxing af Betasphere HR-700 Twist nedenfor.

[youtube id=”eKDdGx3ns8g” width=”600″ height=”350″]

Twist HR-700 fås i enten sort eller hvid. Her på kontoret havde vi fat i den blankpolerede hvide udgav af Twist HR-700, som har et lidt specielt design med en skilning på midten, deraf navnet Twist. I højre side af Twist HR-700 er højttaleren placeret og derfor må man antage at al anden elektronik befinder sig i den venstre halvdel, hvor man også finder knapperne til at styre enheden med. Til højre under højttaleren finder man desuden lampen, der fortæller om opladningsstatus på Twist HR-700 da den er med indbygget genopladeligt batteri. På bagsiden finder man huller til luft bag højttalerne og i modsatte side tænd/sluk knappen samt USB- og AUX-tilslutninger. USB-indgangen benyttes til opladning med micro-USB-ladekabel.

Twist HR-700 er fin at kigge på, men så snart man samler den op mærker man på den lave vægt og plastikken at byggekvaliteten ikke er hvad man har fokuseret på og desværre føles produktet billigt uden nødvendigvis at være det.

Parringen af Twist HR-700 med en Bluetooth-enhed foregår simpelt og de to enheder finder hurtigt hinanden når de skal anvendes på et senere tidspunkt. Funktionstasterne på Twist HR-700 muliggør styring af musik, volumen og besvarelse af telefonopkald. Desuden er det muligt at slukke for Bluetooth for at benytte Twist HR-700 med en AUX-forbundet enhed.

Vi var i stand til at parre Twist HR-700 med to enheder, men hvis begge var tændte og lå forholdsvis tæt på hinanden ville lyden fra den ene af enhederne være væsentligt forringet. Det var ikke muligt at finde en anden omvej end kun at have den ene enhed tændt ad gangen, men heldigvis kunne Twist HR-700 huske begge enheder til når man ikke skulle bruge dem i nærheden af hinanden, såsom PC og mobiltelefon.

Lydkvaliteten er i Twist HR-700 overraskende god af en mobil højttaler uden strømforsyning at være. Man skal naturligvis ikke forvente koncertlyd, men Twist HR-700 var i stand til at spille et mindre lokale op forudsat at der ikke var mange andre høje lyde til at blande sig. Der var nok lyd til at hygge til, men der var i lyd-blandingen for meget bund, der overdøvede resten af musikken til tider. Det var ikke et så stort problem at man ikke kunne høre musikken i sin helhed, men man lagde mærke til det og det er mange gange nok. Det genopladelige batteri er hurtigt om at oplade og producenten promoverer med op til 5 timers musik, men det afhænger naturligvis af, hvordan man bruger Twist HR-700 og hvor meget man skruer op. Vores gennemsnit lå på under 4 timer, men dette må også siges at være fornuftigt.

Som en mobil musik-løsning er Twist HR-700 et ganske fornuftigt bud med både Bluetoothe og AUX-forbindelse og et genopladeligt batteri der holder længe nok til en picnic i skoven eller lignende. Lydmæssigt imponerer Twist HR-700 ikke, men den skuffer heller ikke da man hovedsageligt ikke forventer en enhed af denne type til at skulle præstere meget mere.

• Bluetooth + AUX
  • God batteritid

• Billigt design