onsdag, maj 1, 2024
ForsideAnmeldelserAnmeldelse: Speedlink Twindock Charging System til Xbox One

Anmeldelse: Speedlink Twindock Charging System til Xbox One

sl-2511-bk_rgb_006

Vi bragte tidligere en anmeldelse om en smart oplader til PS4 fra Speedlink og nu skal vi se nærmere på navnebroren til den nævnte oplader, nemlig Speedlink Twindock til Xbox One, som er bygget op på en lidt anden måde, hvilket naturligvis er forfriskende i sig selv, men muligvis også en nødvendighed når de to konsolproducenter har valgt forskellige fremgangsmåder med deres controllere.

Endnu en beskeden pakke med en grøn detalje for at indikere vi nu har med Xbox One at gøre og indholdet er ikke overraskende det mest essentielle, som forventeligt fra Speedlink, nemlig selve Speedlink Twindock til Xbox One opladeenheden, 230v adapter, to 1.200 mAh batterier og to dæksler til controllerne, samt naturligvis den obligatoriske manual på diverse sprog og henvisning til andre produkter fra producenten.

For at være ærlig har jeg oplevet mange forskellige typer af produkter fra tyske Speedlink og kvaliteten har ganske vist været varierende, men Speedlink Twindock til Xbox One overraskede positivt med en flot finish og robust byggekvalitet. Ikke at det ikke er set før fra producenten, men når man har haft med andre konsolprodukter fra Speedlink at gøre forventede man blot noget andet.sl-2511-bk_rgb_003

Speedlink Twindock til Xbox One er bygget således at når man har smidt batterierne i controllerne så skal de placeres overfor hinanden med “fronten” mod hinanden. Dette er faktisk en praktisk løsning for på Xbox 360 opladeren af samme type har man controllerne til at pege den samme vej og nogle gange kan det være besværligt at få dem på plads så de også lader, hvilket altså ikke er tilfældet med Speedlink Twindock til Xbox One, for i bunden, hvor controllerne skal placeres, er der små ledere af metal som fanger batterierne og begynder at lade dem nærmest øjeblikkeligt. Det er i al fald hvad indikatoren i toppen fortæller, som ligeledes fortæller dig, hvornår en controller er fuldt opladt og klar til game. En opladning tager cirka 3,5 timer og selvom dette ikke er optimalt kan begge controllere lade samtidigt og så kan man som single player altid have en controller klar til spil hvis man har lyst. Den samme lange opladningstid så vi fra tidligere opladere fra Speedlink (og også andre) så det er ikke en overraskelse, men personligt så jeg helst at disse tider blev bragt ned. Dog får man op til 10 timers spilletid på en opladning, så de fleste af os vil alligevel have rig mulighed for at oplade mens vi ikke spiller, natten over eksempelvis. De nævnte 10 timers spilletid viste sig i test ikke at være helt ved siden af og jeg var snildt i stand til at opnår 8½-9 timer sammenlagt og her har jeg ikke taget højde for at det ikke var på samme dag, men med noget standby-tid også.

Den måde som Speedlink Twindock til Xbox One er designet på gør den i stand til at stå frit fremme og endda et helt andet sted end selve konsollen for den fylder meget lidt og faktisk er den ret kompakt når man tager i betragtning at det faktisk er controllerne som er den størrelsesmæssige flaskehals, men det der gør Speedlink Twindock til Xbox One selvstændig er at den lader op via et strømstik og er altså ikke afhængig af konsollens frie USB-porte eller lignende.

Hvad enten man ønsker en oplader, der hele tiden kan holde en controller klar mens den anden bliver brugt eller om man blot altid har venner på besøg og skal bruge en smart, funktionel og kompakt oplader til to controllere så er Speedlink Twindock til Xbox One definitivt et kig værd for den byder på netop dette og de medfølgende batterier giver adskillige timers spilletid på en enkelt opladning. Den fylder ikke og agerer samtidigt som et fint opholdssted til de inaktive controllere når du sover, er ude osv. Helt klart anbefalelsesværdigt, hvis du også vil slippe for at skifte batterier konstant.

• Simpel og kompakt
  • Føles som god kvalitet
  • Oplader to controllere samtidigt