søndag, april 28, 2024
ForsideIkke kategoriseretPressemeddelelse: Turtle Beach køber Roccat

Pressemeddelelse: Turtle Beach køber Roccat

Et af de førende brands indenfor gaming headsets og udstyr, Turtle Beach, har netop indgået aftale om at overtage tyske Roccat, som ligeledes er et kæmpebrand indenfor gaming udstyr.

Roccat, som i øvrigt har mange innovative produkter med dertilhørende priser, er nu med deres kæmpestore og stærke lineup af gaming udstyr blevet en del af Turtle Beachs portefølje. Turtle Beach har længe været stærke på audioprodukter og har i en periode også forsøgt sig med andre kategorier, men vælger nu at udvide sortimentet med et bundsolidt brand, Roccat.

Turtle Beach udvider på den måde deres markedsposition, især i Tyskland, hvor netop Roccat har en af de dominerende positioner. De to brands vil supportere hinanden på deres respektive hjemmemarkeder og Turtle Beach forventer dermed at booste Roccat på det amerikanske marked.

Prisen for Roccat er allerede kendt og Turtle Beach måtte til lommerne med 14,8 mio. USD kontant, 1 mio. USD i aktier og 3,4 mio. USD i fremtidige fortjenester.

Der er tale om et strategisk opkøb fra Turtle Beachs side, hvor de tilføjer nogle spændende produkter til deres portefølje i form af et stærkt brand og gode produkter. Det understøtter også Turtle Beachs målsætning om at skabe et marked på 100 mio. USD i gaming tilbehør over de næstkommende år og Roccat accellerer så denne proces udtaler Juergen Stark, som er CEO hos Turtle Beach.