søndag, maj 19, 2024
ForsideAnmeldelserAnmeldelse: Hjemsøgt 2: Ghosts of Georgia (DVD)

Anmeldelse: Hjemsøgt 2: Ghosts of Georgia (DVD)

movie_files_2286

Gysergenren er ganske enkelt efterfølgernes legeplads. Med de samme, filmproducere lugter en snert af succes eller noget der bare ligner en god formel på nyskabende gys, bliver det skamredet og en masse sequels, spin-offs med mere udgives – bare tænk på Paranormal Activity. Hjemsøgt 2 er en af den slags film, hvor man spørger sig selv: Hvorfor? Efterfølgeren har end ikke nogen forbindelse til den første og betegnes derfor som en såkaldt søsterfilm.

Kort fortalt: Det unge par Lisa og Andy samt deres datter flytter ud på landet i et gammelt hus, som de alle er meget glade for. Der går ikke længe før datteren Heidi begynder at se ”fremmede” gå rundt i huset, hvilket naturligvis viser sig at være døde der går rundt – de er altså hjemsøgte i det nye hus. Det bliver undervejs forklaret at moderens side af familien af uforklarlige årsager har evnen til at se de døde og det har de kunne igennem de sidste mange generationer. Derefter drages parret ind i mysteriet, der ligger bag de mystiske hjemsøgninger.

Hjemsøgt 2 er på mange måder en eksempel på alle de ting, der er galt med gysergenren i dag. Jo effekterne bliver da bedre, selv på de dårlige udgivelser, men det skyldes jo de er billigere at lave. Der bliver ikke skelet til nytænkning, godt skuespil og mindst af alt logik. En film som denne er et tydeligt bevis på malkning af et navn og derefter har man sat handlingen ind i den klassiske skabelon, hvilket resulterer i endnu en omgang mat metervare. Selv de skræmmende chokeffekter sidder man og venter på, fordi de er forbandet forudsigelige. Det er trættende, ligegyldigt og ganske enkelt ikke godt nok.

Der er ingen ekstramateriale på denne udgivelse.

Hjemsøgt 2 er en gyser der er set hundredevis af gange før og man bliver på ingen måde overrasket af et kedeligt og trægt plot, ulogiske og utroværdige hændelser og skuespil under middel. Et par enkelte gode gys på plussiden, men langt fra nok til at holde denne ræderlighed oven vande.

Udkom på DVD d. 20 Juni 2013.

Find forhandler og den bedste pris på Hjemsøgt 2: Ghosts of Georgia

Hjemsøgt 2: Ghosts of Georgia trailer